heloo hackers
heloo hackers

heloo hackers

ip

وقتی شما به اینترنت  متصل می شید امکان اینرو دارید که  با ملیونها انسان ارتباط برقرار کنید و شاید هم مورد حمله ی یکسری افرادی قرار بگیرید که اون افراد یا هکر هستند(hacker) یا کرکر (cracker) .

هکر ها ( نفوذگران ، مزاحمان ) افرادی هستند که از نفوذ به کامپیوتر شما قصد خراب کاری ندارند و قصد آنها شوخی و  یا کارهایی است که آنچنان ضرری برای شما نداشته باشد  اما کرکرها (متجاوز ، سارق ، مخرب) افرادی هستند که قصدشان دزدی از اطلاعات شما و یا خراب کاری هایی از قبیل : سوزاندن قطعات کامپیوترتان ، وارد کردن ویروس به کامپیوترتان ، دزدین پسورد کانکشنتان ، دزدیدن پسور آی دی یاهوی شما و... هست.

 

مهمتری موضوع برای هک کردن داشتن اطلاعاتی در مورد آی پیه (IP که من اینجا آی پی رو به طور خلاصه توضیح می دم .

وقی فردی به اینترنت متصل می شه آدرس مخصوصی به اون فرد تعلق می گیره که این آدرس باعث می شه که اون فرد از بین ملیونها کامپیوتر حاضر در اینترنت شناسایی شه.این آدرس  تشکیل شده از چهار بخش که هربخش با یک نقطه از بخش قبلیش  جدا می شه و هر بخش عدیدی بین 0 تا 255 است (11.241.20.97 نمونه ای از یک IP است )

 

پیدا کردن آی پی خودتون:

برای این کار بعد از متصل شدن به اینترنت کارهای زیر را انجام دهید.

در ویندوز 98 و ME  بر روی گزینه Run در منوی شروع ویندوز کلیک کنیدتا  کادر محاوره ای Run ظاهر شه  فرمان winipcfg را در داخل کادر متن تایپ کرده و دکمه OK را کلیک کنید. کادر با عنوان IP Configuration ظاهر می شه  که  آدرس IPی فعلی شما در آن اعلام می کنه.

در ویندوز 2000 وXPبر روی گزینه Run در منوی شروع ویندوز کلیک کنید.بعد از ظاهر شدن کادر محاوره ای  Run فرمان CMD رادر داخل کادر متن تایپکنید  و دکمه OK را کلیک کنید . مشاهده می کنید سیستم عاملی شبیه  داس برای شما باز می شه  و در خط فرمان این سیستم باید فرمان IPCONFIG را اجرا کنید تا IP شما را نشان دهد. .

پیدا کردن آی پی یک سایت:

به خاطر سپردن آی پی برای انسانها کار سختیه به خاطر همین به جای استفاده از آی پی یک آدرس اسمی به افراد تعلق    می گیرد که در اصطلاح به اون URL می گویند . برای پیدا کردن آدرس IPمتناظر با آدرس اسمی باید از یک فرمان معروف استفاده کنیم این فرمان ، فرمان ping  است

آشنایی با این فرمان :

فرمان Ping بخشی از پروتکل ICMP (Internet Control Message Protocol ) است که در اشکال زدایی شبکه هایی که تحت پروتکل TCP/IP کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرهPing فرمانی است که شما به کمک آن می تونید بسته های حاوی اطلاعاتی را به کامپیوتری در یک شبکه فرستاده و از کامپیوتر مذکور بخواهید تا در صورت حاضر بودن (online ) در شبکه همان بسته ای دریافتیحاوی اطلاعات اولیه یا هر جوابیه دیگری را که صلاح می داند برای شما پس فرستاده از این طریق شما را از وضعیت Online و حضور فعالش در شبکه مطلع می سازد.از آنجایی که اولین گام برای هک کردن هر کامپیوتری در اینترنت کسب اطلاع از وضعیت Online و حضور فعالش در اینترنت است از این رو فرمان Ping یکی ازفرمانهای کلیدی هکرها به حساب میادبه این صورت  که هکرها ابتدا با اجرای فرمان Ping یا اصطلاحا Ping کردن به یک کامپیوتر از حضور آن در اینترنت اطمینان حاصل   می کنند بعد اقدام به برنامه ریزی برای هک کردن سیستم قربانی خود می کنند.وظیفه دستورPing اینه که با ارسال بسته های ICMP فعال بودن سیستم مورد نظر را چک میکنه ولی می توان برای پیدا کردن آی پی آدرس سایت ها نیز از این برنامه کمکی استفاده می شود.

کار با این فرمان:

بر روی گزینه Run در منوی شروع ویندوز کلیک کنید کادر محاوره ای Run ظاهر می شود و فرمان CMD را در داخل کادر متن تایپ کنید  و دکمه OK را کلیک کنید صفحه سیستم عامل داس گشوده می شود.برای کشف آدرس آی پی یک سایت بعنوان مثال سایت www.google.com دستور زیر را تایپ و اجرا کنید :

Ping www.google.com همانطور که در سطر اول  می بینید یک آدرس آیپی بر فرض مثال 26.196.85.23 نشان داده شده است که آدرس آیپی سایت یاهو می باشد. برای تمامی سایت ها می توانیم از این دستور استفاده کنیم واگر آن سایت Proxy یا فیلترنداشته باشه می تونیم آیپی آدرس واقعی اون سایت را به همین راحتی به دست بیاریم. همچنین از دستور         Ping می تونید از حضور داشتن شخصی در شبکه مطمئن شد.به این صورت که ابتدا آدرس آیپی دستگاه را در هنگام چت کردن یا فرستادن فایل از روش هایی که در (مبحث آینده ذکر می کنیم ) به دست آورده سپس اون آدرس آیپی را Ping می کنید بر فرض مثال این دستور برای یک آیپی: Ping 217.216.46.20 اگر سیستم در پاسخ Ping پیغام Request Timed Out و در انتهای آن (loss100% ) را نمایش دهد مطمئن باشید ارتباط وی با شبکه در آن لحظه قطع شده است و به اصطلاح Dissconnect شده است زیرا بسته های ارسالی از طرف کامپیوتر شما را پاسخ نمی دهد. ولی این نکته گاهی اوقات برای سرور ها صدق نمیکند یعنی شما پس از Ping کردن یا سایت و سرورآن جواب Request Timed out می گیرید در صورتی که آن سرور به شبکه وصل است چرا که می تونید سایت مربوطه را مشاهده کنید دلیل این است که روی ان سرور سرویس Pinged فعال نیست و یا از یک Proxy قوی استفاده می کند